تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,116,906 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,221,745 |
تعیین ویژگی های موثر بر رفتار مصرف کنندگان اینترنت پر سرعت در ایران | ||
مدیریت بازرگانی | ||
مقاله 10، دوره 7، شماره 2، 1394، صفحه 427-444 اصل مقاله (297.07 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jibm.2015.50721 | ||
نویسندگان | ||
محمد هادی صادق* 1؛ محمد علی شاه حسینی2 | ||
1کارشناسارشد مدیریت استراتژیک منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2استادیار گروه MBA، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
افزایش تعداد کاربران اینترنت پُرسرعت طی سالهای اخیر، بسیاری از سازمانها را بر آن داشته است که در این عرصه به فعالیت بپردازند. به همین دلیل مقالۀ پیش رودورود رقبای جدید بقبای جدید به تلاش میکند آن دسته از ویژگیهای کاربران اینترنت پرسرعت را که بر الگوی مصرفشان تأثیرگذار است بهعنوان یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر موفقیت سازمانها تعیین کند. در همین راستا بهکمک روش نمونهگیری تصادفی ساده و پرسشنامهای که روایی و پایایی آن با بهرهمندی از نظر متخصصان و آلفای کرونباخ (83/0) به تأیید رسید، دادههای پژوهش از میان نمونهای با حجم 35392 نفر که از جامعۀ مد نظر (تمام کاربران اینترنت پُرسرعت کشور) انتخاب شد، بهدست آمد. پس از تحلیل دادهها مشخص شد اغلب کاربران اینترنت پرسرعت، جوان، دانشجو و وفادارند و بیش از سه ساعت در روز اینترنت مصرف میکنند. پس از تعیین این ویژگیها، معناداری تفاوت میان الگوی مصرف کاربران بر اساس ویژگیهای هر یک با اجرای آزمون تحلیل واریانس یکطرفه به اثبات رسید. | ||
کلیدواژهها | ||
اینترنت پُرسرعت؛ الگوی مصرف؛ رفتار مصرفکنندگان؛ موفقیت سازمان؛ ویژگیهای مشتریان | ||
مراجع | ||
Ansari Renani, G., Mahmoudian, M. & Ghods, A.S. (2010). Factors Affecting Customer Retention Among Cell Phone Users. Journal of Marketing Management, 5(9): 57-83. (in Persian)
Claycamp, H. J. & Massy, F. M. (1968). A Theory of Market Segmentation. Journal of Marketing Research, 5 (4): 388-394.
Conjecture Corporation. (2013). what is Asymmetric Digital Subscriber Line (ADSL). Retrieved from: http://www.wisegeek.org/what-is-adsl.htm # slideshow.
Dickson, P.R. & Ginter, J.L. (1987). Market Segmentation, Product Differentiation and Marketing Strategy. Journal of Marketing, 51 (2): 1-10.
Dolan, R.J. (1997). Note on Marketing Strategy. Harvard Business School, Background Note 598-061.
Engler, B. (2009). Personality Theories. Belmont, CA: Wadsworth, Cenage Learning.
Fessant, F., Francois, J. & Clerot, F. (2007). Characterizing ADSL customer behaviors by network traffic data mining. annals of telecommunications, 62(3-4): 350-368.
Hasangholipour, T. & Akbari, M. (2002). Considering the Effective Factors on Tendency to Purchasing from Shahrvand Electronic Supermarket. Journal of management Knowledge, 15(58): 47-65. (in Persian)
Information Technology Organization of Iran - Management central national development of Internet (MATMA). (2013). the Report of Internet Penetration Rate in Provinces. Retrieved from: http://iriu.ir/matma. (in Persian).
Keegan, W.J. (2004) .International Marketing Management. Translated by Ebrahimi, A, H. Tehran: Cultural Research Office. (in Persian)
Kotler, P. & Armstrong, G. (2005). Principles of Marketing. Translated by Parsaeian, A. Tehran: Adabestan publication. (in Persian)
MacDonald, M. & Dunbar, I. (2004). Market Segmentation: How to do it, How to profit from it. United Kingdom: Elsevier.
Mazzoni, C., Castaldi, L. and Addeo, F. (2007) Consumer behavior in the Italian mobile telecommunication market. Telecommunications Policy, 31(10-11): 632-647.
Mini-watts Marketing Group. (2012). Internet Users in the World. Retrieved from: http://www.internetworldstats.com/stats.htm.
Mollahosseini, A. & Alimirzaei, G. (2011). Segmentation and Identifying the Characteristics of Customers of Irankhodro & Saipa Groups in Kerman city. Journal of Business Management, 2(6): 135-146. (in Persian)
Nikookar, G. H., Divandari, A., Ebrahimi, A. & Esfidani, M. R. (2009). Consumer Behavior Pattern and Internet Marketing Strategy: home appliances industry. Journal of Business Management, 1(2): 135-150. (in Persian)
Roosta, A. Venous, D. Ebrahimi, A,H. (2008). Marketing Management. Tehran: SAMT Pablication. (in Persian)
Sadegh, M. H. (2011). Market Research in Pars online Company. Organizational Report. (in Persian)
Saeidi, A. A. (2006). Sustainable Effects on Customer Behavior-Case Study: Mobile phone Users in Iran. Global Media Journal, Persian Edition. Retrieved from: http://gmj.ut.ac.ir/Rtl/Article. (in Persian)
Saeidnia, H. R. & Jamalinejad, S. (2010). The Influence of Product Involvement on Brand Loyalty. Journal of Marketing Management, 5(8): 167-191. (in Persian) Sanayei, A. (1998). Marketing Principals and Market management. Tehran: Porsesh publication. (in Persian)
Taghavifard, M. T., Maserrat, N. & Saniei Monfared, A. (2012). The Prediction of Customer Repurchasing Behavior (Case: An Internet Service Provider). Journal of Business Management, 3(10): 55-74. (in Persian)
Theysohna, S., Klein, K., Völckner, F. & Spann, M. (2013). Dual effect-based market segmentation and price optimization. Journal of Business Research, 66 (4):480-488.
Venous, D., Foroozande, B. & Perech, M. (2010). Marketing. Esfehan: Amookhte publication. (in Persian)
Volodymyr, V. & Desouza, L. C. (2010). The role of internet based information follows and technologies in electronically revolutions: the case of Ukraine orange revolution. First Monday. Retrieved from: http://firstmonday.org /article/2992/2599.
Yankelovich, D. & Meer, D. (2006). Rediscovering Market Segmentation. Harvard Business Review. 84 (2): 122-131.Tytuł artykułu | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,919 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,961 |