
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,243 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,247,349 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,085,324 |
فراگیری مقولات واژگانی- نحوی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی | ||
پژوهشهای زبانی | ||
مقاله 6، دوره 3، شماره 2، اسفند 1391، صفحه 95-109 اصل مقاله (2.81 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jolr.2013.35363 | ||
نویسندگان | ||
محسن مبارکی1؛ الهه محمدپور2 | ||
1استادیار- آموزش زبان انگلیسی دانشگاه بیرجند | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد - دانشگاه بیرجند | ||
چکیده | ||
اکتساب زبان دوّم به معنای فراگیری زبان در جامعهای است که متکلمان بومی آن زبان در آن زندگی میکنند. این مقاله ده کودک فارسی زبان که زبان انگلیسی را در محیطی نسبتاً طبیعی و متناسب با شرایط فراگیری زبان دوّم[1] فرا میگرفتند، مورد بررسی قرار داد. هدف تحقیق بررسی حضور یا عدم حضور مقولات واژگانی - دستوری و میزان تداخل زبان اوّل در مراحل آغازین فراگیری زبان خارجه بود. همچنین دو نظریه عمده پیرامون فراگیری مقولات واژگانی - دستوری یعنی فرضیه درخت کمینه/ ساختار بنیادین[2] اثر وینیکا و یانگ شولتن[3] (1996) و نظریه دسترسی/ انتقال کامل[4] اثر شوارتز و اسپراوز[5] (1996) بررسی شد. در پایان با بررسی میزان کاربرد صحیح فعل ربطی be ، این نتیجه حاصل شد که بر خلاف مقولات واژگانی، مقولات دستوری در مرحله اولیه زبان آموزی حضور ندارند و بدون تکیه فراگیر بر زبان اول – همراستا با نظرات درخت کمینه/ ساختار بنیادین- ظاهر میشوند. [1].Second Language Acquisition [2].Minimal Trees/Structure Building Hypothesis [3].Vainikka & Young-Scholten [4].Full Transfer/Full Access hypothesis [5].Schwartz & Sprouse | ||
کلیدواژهها | ||
مقولات دستوری؛ فراگیری زبان دوّم؛ واژگانی- نحوی؛ تداخل زبان اوّل | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,108 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,401 |