![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,697,518 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,928,886 |
نقش مدرس در شکلگیری و افزایش انگیزة فراگیری زبان روسی به عنوان زبان خارجی | ||
پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 2، مهر 1390، صفحه 37-45 اصل مقاله (251.56 K) | ||
نویسندگان | ||
جمیله بابازاده1؛ مهناز رهبری2 | ||
1دانشگاه تهران، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی ، دکترای زبان روسی | ||
2دانشگاه تهران، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی، دانشجوی دکترای آموزش زبان روسی | ||
چکیده | ||
در مقالة حاضر به شخصیت و عملکرد مدرس زبان روسی، به عنوان زبان خارجی،متناسب با شرایط ایران پرداخته میشود.در این مقاله تلاش بر آن است تا نقش مدرس زبان روسی و وظایف او در نظام آموزشی-تربیتی دانشگاه تهران بررسی شود.به همین منظور در مقالة حاضر،آرای نظریهپردازانی همچون مالچانوفسکی که پژوهشهای عمدهای در زمینة عملکرد مدرس زبان روسی،به عنوان زبان خارجی دارد و نیز دیگر نظریهپردازان،مورد بررسی قرار گرفتهاند.به نظر نگارندگان مقاله، وظیفة انگیزشی-گرایشی مدرس زبان،وظیفهای مهمتر و حیاتیتر از دیگر وظایف آموزشی وی به شمار میرود.در مقالة حاضر نه تنها مسئلة انگیزش به عنوان یکی از مهمترین و بهروزترین مسائل در زمینة تدریس مطرح میشود، بلکه توصیهها و راهکارهایی پیشنهاد میشود که به جنبة عملی مسئلة فوق کمک کرده و مدرس زبان روسی به عنوان زبان خارجی را به سمت خودتحلیلی هدایت مینماید که به نوبة خود موجب رشد حرفهای و شغلی و نیز خودآگاهی رسالت آموزشی او خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
انتظارات دانشجویان؛ گرایشی؛ مدرس زبان روسی به عنوان زبان خارجی؛ وظایف آموزشی- تربیتی؛ وظیفة انگیزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,282 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,207 |