
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,214,248 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,042,726 |
بررسی رابطۀ انجام بازیهای رایانهای و میزان مطالعة دانشآموزان مقطع راهنمایی: مطالعة موردی شهر کرج | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 6، دوره 45، شماره 3 - شماره پیاپی 1158239، آبان 1390، صفحه 111-133 اصل مقاله (267.33 K) | ||
نویسندگان | ||
لیلی شریفی1؛ مهدی شقاقی2؛ صابر شریفی3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی واحد علوم و تحقیقات تهران | ||
2دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه تهران | ||
3عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قصر شیرین | ||
چکیده | ||
هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بازیهای رایانه?ای با میزان مطالعه در میان دانش?آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر کرج در سال 1389 میپردازد. روش: روش پژوهش پیمایشی است. اطلاعات به دست آمده توسط پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. نمونه آماری دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر کرج? به حجم نمونه 384 نفر? شامل 192 دختر و 192 پسر میباشد. یافتهها: یافته?های پژوهش حاضر نشان داد که علیرغم مطلوب بودن وضعیت مطالعه دانش?آموزان، دانش?آموزان پسر بیش از دختران مطالعه میکنند و پسران به بازیهای رایانه?ای بیش از دختران میپردازند. همچنین، یافتهها نشان داد که بین مطالعه و معدل دانش?آموزان رابط? معنی?دار مثبتی وجود دارد. بین مطالعه و انجام بازیهای رایانه?ای در این تحقیق رابطه?ای آماری استنباط نگردید. همچنین، تحقیق نشان داد که بین وجود و عدم وجود امکانات بازی رایانه?ای و مطالعه دانش?آموزان رابطه معنی?داری وجود دارد به?طوری که دانش?آموزانی که امکانات بازی رایانه?ای ندارند بیشتر مطالعه میکنند. بین میزان کنترل والدین روی بازی رایانه?ای دانش?آموزان و میزان مطالعه آنها رابطه?ای کشف نگردید. | ||
کلیدواژهها | ||
بازی نوجوانان؛ بازیهای رایانهای؛ کتابخوانی؛ مطالعه؛ وضعیت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,867 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,299 |