
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,692 |
تعداد مقالات | 72,229 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,185,226 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,015,720 |
بررسی تأثیر محتوای دروس مدیریت بر سبک یادگیری و اثر آن بر هوش معنوی دانشجویان مدیریت | ||
مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی" | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 22 - شماره پیاپی 1158005، بهمن 1389، صفحه 115-146 اصل مقاله (508.77 K) | ||
نویسندگان | ||
رحمان غفاری1؛ آرین قلیپور2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تهران | ||
2دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای دروس رشتههای مختلف تحصیلی (گرایشات مختلف مدیریت، پزشکی، علوم پایه، فنی- مهندسی، هنر و الهیات) دانشجویان دانشگاههای تهران، بر سبک یادگیری و هوش معنوی آنها انجام پذیرفت. در این تحقیق از مدل سبکهای یادگیری کُلب (1985) که در بر دارند? چهار شیوههای یادگیری مفهومسازی انتزاعی، آزمایشگری فعال، تجرب? عینی و مشاهد? تأمّلی میباشد، استفاده شده است. هدف پژوهش آزمون ارتباط بین میزان هوش معنوی دانشجویان مدیریت و سبکهای یادگیری آنها است، از آنجایی که وجود متغیرهای دیگر ممکن بود بر نتایج تحقیق ما تأثیرگذار باشد، لذا بررسی تأثیر محتوای دروس بر هوش معنوی و اثر آن بر سبک یادگیری را در بین رشتههای مختلف تحصیلی نیز مقایسه نمودهایم. از این رو، از دو پرسشنام? 31 سؤالی برای سنجش هوش معنوی دانشجویان (با آلفای کرونباخ 96%) و پرسشنام? 12 سؤالی کُلب (1985) برای تعیین سبک یادگیری دانشجویان (آلفای کرونباخ 87%) استفاده شده است. نمونه آماری تعداد 225 دانشجو در رشتههای مذکور است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین محتوای دروس و سبک یادگیری رابطه مثبتی وجود دارد. همچنین فرض وجود رابطه همبستگی معنادار میان هوش معنوی و سبک یادگیری فردی تأیید شد. ... | ||
کلیدواژهها | ||
توسعۀ هوش معنوی.؛ سبکهای یادگیری؛ معنویت؛ هوش معنوی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,307 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,783 |