تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,522,126 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,781,683 |
تأثیر محیط تدریس، میزان تحصیلات، تجربه تدریس، و جنسیت بر باورهای معلمان زبان انگلیسی دربارة گرامر و تدریس گرامر | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 8، دوره 13، شماره 49، اسفند 1387 اصل مقاله (216.86 K) | ||
نویسنده | ||
محمدرئوف معینی* | ||
چکیده | ||
یکی از جنبههای تدریس نظر و باورهای معلم دربارة تدریس، یادگیری، یادگیرنده، محتوی تدریس، و به طور کلی مسایلی است که در کار خود با آن سر و کار دارد. هدف اصل این تحقیق مطالعة تأثیر عوامل فردی چون میزان تحصیلات، میزان تجربه تدریس، و جنسیت و عوامل محیطی چون محیط تدریس بر نظر و باور معلمان زبان درباره تدریس گرامر است. بدین منظور 130 معلم زبان زن و مرد و با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و تجره تدریس متفاوت که در مدارس دولتی و مؤسسات خصوصی زبان تدریس میکردند انتخاب شدند. آنان پرسشنامهای 25 سؤالی- با مقیاس لیکرت- را پاسخ دادند که 5 عنصر باور آنان دربارة گرامر را مورد پرسش قرار میداد: معنی و مفهوم گرامر/ اهمیت گرامر/ روش و شیوة تدریس گرامر/ نحوه تصحیح اغلاط گرامری/ و تکنیکها، فعالیتها، تمرینات، و فرایندهای مورد استفاده در تدریس گرامر. نتایج آزمون- ت نشان داد که نظر و باور معلمان با میزان تحصیلات، تجربه تدریس، و محیط تدریس متفاوت درباره گرامر یکسان نیست و تفاوت معنیداری بین آنان وجود دارد در حالی که تفاوت معنیداری بین نظر و باورهای معلمان زن و مرد (جنسیت) دربارة گرامر و تدریس آن وجود ندارد. این نتایج برای آموزش معلمان کاربرد دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
باور؛ تجربه تدریس؛ جنسیت؛ گرامر؛ محیط تدریس؛ معلمان زبان؛ میزان تحصیلات | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,367 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,463 |