تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,086,943 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,190,134 |
ورودی (Input)در یادگیری زبان دوم | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 6، دوره 13، شماره 48، اسفند 1387 اصل مقاله (181.26 K) | ||
نویسنده | ||
احمدرضا علی اکبری* | ||
چکیده | ||
یادگیری یک زبان جدید در کنار زبانهای اول، یعنی زبانهای مادری را یادگیری زبان دوم مینامیم. شیوههای یادگیری زبان دوم بر حسب عواملی نظیر سن یادگیرنده، هدف یادگیری و نیز میزان مطلوب تسلط به زبان جدید تغییر مییابند. این مسئله حائز نقش بزرگی است که آیا زبان جدید به صورت سنتی یا به عبارت دیگر حضور در کلاس درس و توسط دروس تعلیمی آموخته شود، یا بدون آن. بنابراین یادگیری زبان دوم به دو نوع هدایت شده و هدایت ناشده تقسیم میشود، در حالی که در یادگیری هدایت ناشدة زبان دوم محوریت یادگیری بر روی ارتباط نزدیک و فعال با زبان دوم و یا افراد تکلم کنندة آن زبان میباشد و در واقع امر یادگیری بصورت نامنظم و بدون سیستم انجام میپذیرد، در یادگیری هدایت شدة زبان دوم این امر توسط دروس برنامهریزی شده و دارای سیستم صورت میگیرد. در هنگام یادگیری زبان دوم باید واج شناسی و دستگاه صوتی زبان جدید (در کنار دیگر قسمتهای تشکیل دهندة آن زبان جدید) یاد گرفته شود. در دستگاه صوتی با سه مرحلة ورودی (Input)، پردازش (Verarbeitung) و خروجی (Output) مواجه هستیم. مقالة حاضر مبحث ورودی را که بیش از هر چیز به قدرت شنوایی فرد یادگیرنده بستگی داشته و در عین حال تحت تأثیر دانش زبانی او نیز میباشد، بردسی میکند و و فرآیندهای مختلف این پدیده را مورد مداقه و ارزیابی قرار میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
پردازش؛ خروجی؛ دستگاه صوتی؛ زبان دوم؛ واجشناسی؛ ورودی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,277 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,629 |