تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,228 |
تعداد مقالات | 67,741 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,072,286 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,801,746 |
بررسی عوامل موثر بر استفاده دانشجویان کشاورزی از منابع کتابخانه | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 11، دوره 36، شماره 1 - شماره پیاپی 1000113، فروردین 1385 اصل مقاله (218.42 K) | ||
نویسندگان | ||
یوسف حجازی؛ مسعود رضایی* | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر استفاده دانشجویان کشاورزی از منابع کتابخانه است . جامعه آماری این تحقیق را از 186 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران که در سالهای 82-1381 مشغول به تحصیل بودند تشکیل می دهد نتایج حاصل از آزمون F نشان می دهد که میزان استفاده دانش جویان از منابع کتابخانه مرکزی بر حسب معدل تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند نیز نشان می دهد که میزان استفاده دانشجویان از کتابخانه مرکزی ، تخصصی گروه ، و خارج از دانشکده از نظر تعداد ساعات مطالعه وتعداد کتابهای امانت گرفته شده دارای تفائت معنی داری از نظر راهبردهای تدریس و یادگیری نیز بین سه کتابخانه فوق تفاوت معنی داری وجود دارد . تحلیل لگرسیون رضایت دانشجویان از کتابخانه نشان می داد که 5/17 درصد از تغییرات ارائه خدمات ، فراهم بودن پایان نامه و گزارشهای علمی ، روزآمد بودن مجلات داخلی و خارجی و سرعت و سهولت در دستیابی به منابع کتابخانه و روز آمد بودن منابع تخصصی داخلی بستگی دارد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A study on factors influencing the use of library resources by Agricultural Students | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate factors affecting the use of library resources by agricultural . year 2002 to 2003,at agricultural college. Tehran university. F test Indicated that the extent to which graduate students used central library resources. the way of offering services and communication with clients. facilities. and having up-to-date resources. Friedman test showed that there was a significant difference among student s with regard 10 the extent to wich they used central library. specialized library. and of college libraries. In terms of the number of hours they used library resources and the number of books borrowed . Regarding teaching and learning strategies. there was a significant difference among students for doing schoolwork and thesis; students used specialized library of department mostly. Stepwise regression showed that doing thesis descended respectively 2.8% and 19,)% of (he changes in use of central library and specialized library of department. Regression results showed that J7.5% of changes in the use of central library resources by student was dependent of factors including offering services . availability of attending library and Persian specialized resources to being up-to-date | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,953 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,018 |