تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,225 |
تعداد مقالات | 67,685 |
تعداد مشاهده مقاله | 114,946,802 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,617,397 |
شناسایی الگوهای رابطه فرا رشته ای مقالات تالیفی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران (73-82) | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 36، شماره 1 - شماره پیاپی 1000113، فروردین 1385 اصل مقاله (356.74 K) | ||
نویسندگان | ||
غزاله قناویزچیان؛ عباس حری؛ امیر غائبی* | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی الگو و میزان استناد مقالات رشته کتابداری و اطلاع رسانی به سایر رشته ها طی ده ساله 73-82 بوده است . در این مطالعه سهم انواع محمل های اطلاعاتی مورد استناد به منابع تالیفی و ترجمه ای و مولفان پر استناد مورد بررسی قرار گرفته است . روش تحلیل استنادی جهت تحقق هدف پژوهش حاضر مورد استفاده قرار گرفته است . یافته ها نشان می دهد که میزان و الگوی پیوندهای فرا رشته ای طی دوره مطالعه یکسان نبوده و 27/7 درصد استنادات به منابع سایر رشته ها اختصاص داشت و بیشترین استناد مقالات تالیفی نشریات مورد بررسی به علوم کامپیوتر اختصاص یافته است . علوم تربیتی و جامعه شناسی به ترتیب دومین و سومین رشته های پر استناد بوده و بیشترین میزان پیوندهای فرا رشته ای کتابداری و اطلاع رسانی را دارا بوده است . در مجموع منابع تالیفی مورد استناد در مقایسه با منابع ترجمه ای از سهم بیشتری برخوردار بوده است . | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identifying the Transdisciplinary relation models of the Iranian Library and Information Science Journal Articles(l994-2004) | ||
چکیده [English] | ||
Five library and information science core journals had published 679 papers during IO-year period(1373-1382 H.), which contain 7234 citations. The purpose of this study is to identify the Tran disciplinary relation models of this journal articles during the ten years, also try to explore the most cited sources, the prominent language of citations and to compare the number of cited translated sources. Citation analysis had been used to analyze the 7234 citations. Findings show the variable transdisciplinary relation model of library and information science during the ten years. 277% of the whole citations belonged to the other disciplines, computer science was the first most cited discipline, education and sociology were the second and third most cited disciplines by the LIS article during the period. In addition, the most number of transdisciplinary citation by LIS articles has occurred in 1380. Books were cited much more than other types of information resources. The prominent language was Farsi, and written sources been cited more than translated ones. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,134 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,028 |