تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,106,728 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,211,869 |
نقش بازخورد خودکنترلی در یادگیری مشاهده ای | ||
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی | ||
مقاله 5، دوره 3، شماره 1، خرداد 1390، صفحه 81-101 اصل مقاله (270.9 K) | ||
نویسندگان | ||
مریم نزاکت الحسینی؛ احمدرضا موحدی؛ حمید صالحی | ||
دانشگاه اصفهان.استادیار | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر بازخورد خودکنترلی بر زمانبندی نسبی و مطلق طی تمرین مشاهدهای و بدنی بود. آزمودنیها (90 نفر) بهطور تصادفی به گروههای تمرین بدنی و مشاهدهای (خودکنترلی، جفتشده و آزمونگر) تقسیم شدند و به انجام یک تکلیف زمانبندی متوالی پرداختند. تکلیف فشردن کلیدهای 2، 4، 6 و 8 با حفظ زمانبندی نسبی و مطلق مشخص بود. گروه خودکنترلی در زمان نیاز طلب بازخورد میکردند. درصورتیکه دو گروه دیگر بر زمان دریافت بازخورد، کنترلی نداشتند. در مرحل? اکتساب 72 و یادداری و انتقال 12 کوشش انجام گرفت. دادهها با استفاده از روش تکرار سنجش و واریانس عاملی مرکب تحلیل شد. نتایج نشان داد در مرحل? اکتساب، گروه خودکنترل و آزمونگر خطای زمانبندی نسبی کمتری در مقایسه با گروه جفتشده داشتند. در مراحل یادداری و انتقال، گروه خودکنترلی خطای زمانبندی نسبی کمتری در مقایسه با گروههای جفتشده و آزمونگر داشتند. همچنین گروه جفتشده خطای زمانبندی مطلق کمتری در مقایسه با گروه خودکنترلی نشان دادند. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد خودکنترلی؛ زمان بندی مطلق.؛ زمان بندی نسبی؛ یادگیری مشاهده ای | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,552 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,410 |