
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,694 |
تعداد مقالات | 72,262 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,300,651 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,159,137 |
تحلیل نگرش دانشجویان دختر و پسر نسبت به رشته کشاورزی (مطالعه موردی: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران) | ||
کشاورزی (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 7، دوره 10، شماره 1 - شماره پیاپی 643999، فروردین 1387، صفحه 73-86 اصل مقاله (1.45 M) | ||
نویسندگان | ||
حسین شعبانعلی فمی1؛ فاطمه شفیعی2 | ||
1استادیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تهران | ||
2کارشناس ارشد، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق تحلیل نگرش دانشجویان دختر و پسر کشاورزی نسبت به رشته کشاورزی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود. روش این تحقیق پیمایشی و از نوع توصیفی - همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق 1677 نفر از دانشجویان دختر و پسر پردیس مذکور بوده اند که از این تعداد، 236 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با انتساب متناسب به عنوان نمونه انتخاب شدند. روایی محتوایی پرسشنامه با کسب نظرات 14 نفر از اساتید و متخصصان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران مورد بررسی و اصلاحات لازم صورت گرفت. برای تعیین پایایی درونی مقیاس سنجش نگرش از ضریب اعتبار آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن معادل 8/0 برآورد شد. رابطه بین ساعات کار با رایانه توسط دانشجویان مورد مطالعه و نگرش آنها نسبت به رشته کشاورزی منفی و معنی دار بود. رابطه بین اولویت رشته کشاورزی در انتخاب رشته دانشجویان مورد مطالعه و نگرش آنها نسبت به رشته کشاورزی منفی و معنیدار بود. نتایج حاصل از تحلیل عاملی نگرش دانشجویان نسبت به رشته کشاورزی به تفکیک دختر و پسر نشان داد که مهمترین عامل شکل دهنده نگرش دانشجویان پسر نسبت به رشته کشاورزی انگیزه به پیشرفت و موفقیت در رشته کشاورزی و در مورد دانشجویان دختر قابلیت تامین نیازهای روحی - روانی چون احساس لذت از مطالعة دروس تخصصی رشته، استفاده از اطلاعات حاصل در زندگی شخصی و ارضای نیازهای روحی و روانی بود. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشجویان کشاورزی؛ دانشگاه تهران؛ رشته کشاورزی؛ نگرش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,771 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,803 |