تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,232 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,227 |
بررسی شیوه ای برای گردآوری اطلاعات پایه کاربران کودک با هدف طراحی بازی آموزشی با رویکرد کاربر محور | ||
نشریه هنرهای زیبا: هنرهای تجسمی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 43 - شماره پیاپی 537887، مرداد 1390، صفحه 69-80 اصل مقاله (1.06 M) | ||
نویسندگان | ||
وحید چوپانکاره1؛ سیدمحمدرضا شهابی2؛ آزاده سیدابریشمی3 | ||
1استادیار گروه طراحی صنعتی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران | ||
2استادیار گروه طراحی صنعتی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد گروه طراحی صنعتی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر | ||
چکیده | ||
در این مقاله نحوه جمع آوری اطلاعات پایه از کاربران کودک در طراحی بازی با رویکرد اصلی کاربر محور تشریح شده است. جمع آوری اطلاعات و همچنین نحوه طراحی و حتی فرآیند تکمیل آن کاملا به نظرات کاربران(کودکان پنج تا هفت سال) در محیط واقعی خودشان وابسته است. علت انتخاب گروه هدف در محدوده سنی یاد شده این است که اصولا در این سنین میدان تصورات کودکان گسترش یافته و در بازی ها تمایل بیشتری به اجرای نقش های مختلف، ایجاد ارتباط و ترکیب آموخته ها و فعالیت های هدف دار نشان می دهند. دانشمندان علوم تربیتی بر این باورند که فرایندهای شناختی همانند: زبان، اندیشه و استدلال با تعاملات اجتماعی رشد می کنند. این مقاله از دو طریق به تکمیل علوم موجود در این رابطه و در رابطه با کودکان کمک خواهد کرد. ابتدا مقاله شیوه ای برای چگونگی گردآوری اطلاعات مورد نیاز از طریق خود کودکان از طریق تعامل مستقیم را معرفی کرده و توضیح می دهد، سپس اطلاعات بدست آمده را ارزیابی و از آنها برای استفاده در طراحی خانواده جدیدی از بازی ها (بازی آزاد) آماده می کند. در روند تکمیلی تحقیق، منحصرا از یک گروه شرکت کننده استفاده شده که در قسمت بررسی کاربر توصیف شده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش و یادگیری؛ بازی؛ رویکرد کاربر محور؛ طراحی بازی؛ کودک | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,455 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,302 |