تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,106,168 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,211,553 |
بررسی روابط بین ویژگیهای عناصر آموزشی مدرسه با وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی تهران | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 1، دوره 44، شماره 2 - شماره پیاپی 537321، تیر 1389، صفحه 33-44 اصل مقاله (166.42 K) | ||
نویسندگان | ||
مریم فضیلت (نویسنده مسئول)؛ فاطمه فهیم نیا | ||
چکیده | ||
هدف: هدف مقاله حاضر کشف روابط بین ویژگیهای عناصر آموزشی مدرسه با وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی میباشد. روش: روش پژوهش پیمایشی است و از 4 نوع پرسشنامه (بررسی وضعیت کتابخانه، بررسی ویژگیهای مدیر، دبیر، و کتابدار) استفاده شده است. جامعه پژوهش، مدارس متوسطه دخترانه مناطق 6 (نماینده مناطق مطلوب) و 15 (نماینده مناطق نامطلوب) آموزشی تهران است. دادههای بدست آمده توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون همبستگی اسپیرمن تحلیل شدهاند. یافتهها: بین هیچ یک از ویژگیهای مورد بررسی مدیران جامعه با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه معنیداری وجود ندارد. بین میزان رضایت کتابدار از کتابخانه مدرسه خود و همچنین بین گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت کتابداری توسط کتابدار با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد. بین روش تدریس دبیران نیز با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش و پرورش تهران.؛ عناصر آموزشی مدرسه؛ کتابخانه آموزشگاهی؛ کتابدار؛ مدیر دبیر | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,399 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,506 |