
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,221,648 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,050,944 |
ارزیابی درونی در کتابخانههای دانشگاهی: مطالعه موردی کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان | ||
تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی | ||
مقاله 7، دوره 42، شماره 48 - شماره پیاپی 289219، آبان 1387 اصل مقاله (650.71 K) | ||
نویسندگان | ||
رحیم شهبازی؛ دکتر کامران صداقت | ||
چکیده | ||
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی درونی کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و تعیین وضعیت موجود آن براساس نظر کارشناسان است. این مقاله بر آن است تا با ارائه یک روش برای ارزیابی درونی کتابخانههای دانشگاهی، مدیران و برنامهریزان اینگونه مراکز را در شناخت و بهبود وضعیت کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی یاری رساند. روش:روش پژوهش براساس ارزیابی، درونی است و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه، مصاحبه و فرمهای اطلاعاتی استفاده شده است. یافتهها: یافتهها نشان میدهد که در کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، پایینترین درصد عاملها مربوط به عامل خدمات و آموزش (39 درصد)، و عامل بودجه (45درصد) میباشد. درصد موفقیت سایر عوامل کتابخانه عبارتند از: مدیریت (5/55 درصد)، نیروی انسانی (58 درصد)، منابع (48 درصد)، سازماندهی (58 درصد) و ساختمان و تجهیزات (57 درصد). | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی درونی؛ اعتبارسنجی؛ دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه تربیت معلم آذربایجان؛ مراکز اطلاعرسانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,215 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,290 |