
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,668 |
تعداد مقالات | 71,875 |
تعداد مشاهده مقاله | 128,573,406 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 101,399,071 |
بازخورد دستوری نوشتاری گزینشی و تأثیردراز مدت آن بر فراگیری حروف تعریف انگلیسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 3، دوره 14، شماره 56، اسفند 1388 اصل مقاله (172.38 K) | ||
نویسندگان | ||
احسن پاشازاده؛ حمیده معرفت | ||
دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
تأثیر دراز مدت بازخورد دستوری نوشتاری مورد مطالعة تجربی دقیق قرار نگرفته است و قسمتی از این مسئله به جاذبة شهودی این نوع بازخورد برمیگردد. تحقیقات معدودی که در زمینة بازخورد دستوری نوشتاری انجام گرفتهاند، تأثیر مثبتی برای این نوع بازخورد پیدا نکردهاند (تراسکات، 2007). با این وجود، تعدادی از تحقیقات اخیر تأثیر مثبتی برای بازخورد دستوری گزارش کردهاند. تحقیق حاضر تلاشی است در جهت بررسی تأثیر دراز مدت بازخورد نوشتاری دستوری بر یک نکته نسبتاً پیچیدهای از دستور زبان انگلیسی (حروف تعریف) و نیز توضیح عوامل تأثیرگزار در نتایج متناقض تحقیقات گذشته. 22 زبانآموز در سطح متوسط از یک مؤسسه آموزش زبان در این تحقیق شرکت کردند. بازخورد دستوری نوشتاری در مورد حروف تعریف انگلیسی و تعداد محدودی از اشتباهات مختلف دستوری به این زبانآموزان ارائه شد. نتایج نشان میدهد که بازخورد دستوری گزینشی میتواند تأثیر کوتاه مدت زیادی بر این نکته پیچیده داشته باشد، ولی ممکن است این نوع بازخورد تأثیر منفیای در دراز مدت داشته باشد. نتایج همچنین نشان میدهد که فراگیران پس از دریافت بازخورد تصحیحی از به کارگیری نکات تصحیح شده اجتناب میکنند. اهمیت عملی و نظری این نتایج نیز مورد بررسی قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد دستوری؛ حروف تعریف؛ صحت؛ یادگیری اجزاء زبان؛ یادگیری نظام زبان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,771 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,164 |