![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,690,127 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,919,422 |
بررسی وضعیت موجود و آسیبشناسی آموزش زبان انگلیسی در مهدکودکها | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 4، دوره 14، شماره 55، دی 1388 اصل مقاله (251.52 K) | ||
نویسندگان | ||
رضا پیشقدم؛ مریم سادات طباطبائیان | ||
دانشگاه فردوسی مشهد | ||
چکیده | ||
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود آموزش زبان انگلیسی وآسیبشناسی آن در مهد کودکها است. بدین منظور22 مهد کودک در سطح شهر مشهد انتخاب شدند، مورد مشاهده قرار گرفتندو در موارد لزوم، با مسوولان و معلمان مهد کودکها مصاحبه انجام شد. نتایج این پژوهش کیفی نشان داد که مهد کودکها فضاها و امکانات آموزشی مطلوب و مناسب آموزشی را ندارند، فاقد برنامه آموزشی مدون برای آموزش زبان انگلیسیاند، معلمان این مراکز عموماً فاقد صلاحیت تدریساند، آنان با روشهای آموزشی کودکان و زبان انگلیسی آشنایی کمی دارند و توجه خاص را به نیازهای عاطفی، شناختی و اجتماعی کودکان ندارند. در پایان، پیشنهادهایی برای ارتقای سطح آموزش زبان انگلیسی کودکان در مهد کودکها به مسوولان و معلمان داده شد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان انگلیسی؛ پژوهش کیفی؛ زبان دوم؛ مشاهده و مصاحبه؛ مهدکودک | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,515 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,501 |