تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,506 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,125,551 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,233,894 |
تهیه و بررسی اعتبار سازة پرسشنامه «ویژگیهای مدرسان موفق زبان انگلیسی» | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 7، دوره 14، شماره 54، مهر 1388 اصل مقاله (314.38 K) | ||
نویسندگان | ||
رضا پیشقدم1؛ فاطمه معافیان2 | ||
1دانشگاه فردوسی مشهد | ||
2دانشگاه مازندران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر در ابتدا سعی بر آن دارد که به بررسی ویژگیهای معلم موفق زبان انگلیسی بپردازد و براساس آن، پرسشنامهای با همین مضمون طراحی کند، سپس به بررسی اعتبار سازة پرسشنامه تنظیم شده بپردازد. بدین منظور، بر اساس نظرها و پیشنهادهای ارائه شده توسط استادان زبان انگلیسی ((N=5، معلمان زبان انگلیسی ((N=11، زبانآموزان ((N=46 و پرسشنامة سواندی (1995) که دربارة ویژگیهای معلم موفق است، پرسشنامهای (مقیاس لیکرت) شامل 47 سؤال طراحی شد. به منظور بررسی اعتبار سازة این پرسشنامه از 250 زبانآموز خواسته شد که پرسشنامه را مطالعه کرده و به آن پاسخ دهند، سپس، روی دادههای به دست آمده، تحلیل عاملی اعمال شد. نتایج نشان داد که این پرسشنامه دوازده عامل (سازه) را اندازهگیری میکند. برای اندازهگیری پایایی پرسشنامه از آلفای کرنباخ استفاده شد. در پایان کاربرد پرسشنامه حاضر و نتایج به دست آمده از این تحقیق در گسترة تدریس و آموزش زبان انگلیسی بحث شد. | ||
کلیدواژهها | ||
اعتبار سازه؛ پرسشنامه؛ تحلیل عاملی؛ موفقیت معلمان در تدریس | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,829 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,841 |