تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,697,059 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,928,042 |
ارزیابی کیفیت آموزش با تکنیک MCDM فازی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 7، دوره 20، شماره 1 - شماره پیاپی 1834، اسفند 1386 اصل مقاله (299.29 K) | ||
نویسندگان | ||
ایرج نوری؛ بابک اسدی؛ امیر رضازاده* | ||
چکیده | ||
ارزیابی کیفیت آموزش به علت ماهیت آن نیازمند روشهای خاصی میباشد. در این مقاله سعی شده است تا با بهکارگیری تکنیکهای مختلف ارزیابی و رتبهبندی، روش نوینی در ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی ارایه شود. بهمنظور اولویتبندی و یافتن میزان اهمیت شاخصهای کیفیت آموزش، از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شده است. برای ارزیابی عملکرد هر یک از دورهها برمبنای شاخصهای کیفیت آموزش، جمعآوری دادهها و تلخیص آنها به کمک تئوری مجموعههای فازی انجام پذیرفته است و در نهایت برای رتبهبندی دورههای آموزشی و مقایسه آنها نیز از روش TOPSIS سود برده شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت آموزش؛ مجموعه فازی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,865 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,538 |