تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,504,290 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,768,401 |
تأثیر به کارگیری راهبردهای فراشناختی و شناختی در بهبود انشای | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 37، شماره 1 - شماره پیاپی 1830، فروردین 1386 اصل مقاله (137.96 K) | ||
نویسندگان | ||
باقر غباری بناب؛ فاطمه آدم زاده* | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر اثر راهبردهای شناختی و فراشناختی در بهبود انشای دانشآموزان با اختلالات یادگیری را بررسی میکند. مجموعه روشهای مداخلهای انگلرت(1990) به عنوان معرفی از درمان شناختی و فراشناختی در این پژوهش در نظر گرفته شده است. شصت و یک نفر از دانش آموزان با اختلالات یادگیری(31نفر در گروه گواه، و 30 نفر در گروه آزمایشی) به عنوان گروه نمونه انتخاب شد که از جامعه دانشآموزان در 5 مدرسه ابتدایی شهر نجف آباد اصفهان به طور تصادفی انتخاب گردید. وضعیت بیان نوشتاری(انشاء) دانشآموزان با پرسشنامهای که توسط پژوهشگران با استفاده از مدل انگلرت برای همین منظور ساخته شده بود مورد سنجش و اندازهگیری قرار گرفت. تحلیل آماری دادهها نشان داد که گروه آزمایشی به طور معنی داری در بیان نوشتاری(انشاء) پس از به کارگیری مداخله شناختی و فراشناختی پیشرفت کرده بودند (P<0/01) . تحلیلها همچنین نشان داد که اثرات درمان در طول زمان حفظ و نگهداری شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
انشاء؛ بیان نوشتاری؛ دانشآموزان با اختلالات یادگیری؛ راهبردهای شناختی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,437 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,102 |