تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,817 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,993 |
نیازها و اولویتهای آموزشی حسابداری مدیریت: فاصله ادراکی بین دانشگاهیان و شاغلین در حرفه حسابداری | ||
بررسیهای حسابداری و حسابرسی | ||
مقاله 6، دوره 12، شماره 3 - شماره پیاپی 1714، آذر 1384 اصل مقاله (317.73 K) | ||
نویسندگان | ||
ایرج نوروش؛ بیتا مشایخی* | ||
چکیده | ||
موضوع جهانی شدن و افزایش پیچیدگیهای تجاری، به همراه پیشرفت چشمگیر در فناوری، منجر به توسعه مفاهیم و روشهای حسابداری مدیریت شده است. با ظهور مفاهیم و روشهای جدید، توجه جامعه دانشگاهی به این موضوع معطوف میشود که چگونه این مباحث جدید را در آموزش حسابداری مدیریت وارد کنند. هدف از انجام این تحقیق، پاسخ به این سؤال است که آیا در مورد نیازها و اولویتهای آموزشی حسابداری مدیریت در ایران، فاصلهای بین دیدگاه دانشگاهیان و شاغلین این حرفه وجود دارد یا نه. این تحقیق که از نوع پیمایشی ـ کاربردی است، از طریق ارسال پرسشنامه به دو گروه دانشگاهیان و افراد شاغل در حرفه و سپس تجزیه و تحلیل نتایج بهدست آمده از این اطلاعات انجام شده است. ابزار اندازهگیری در این تحقیق پرسشنامه بوده و جامعه مورد مطالعه نمایندگان دو طیف دانشگاهیان و افراد شاغل در حرفه حسابداری مدیریت هستند. نتایج تحقیق حاکی از وجود فاصله بین دیدگاههای دو گروه مورد مطالعه در مورد مفاهیم و روشهای پیشرفته حسابداری مدیریت و نیز برخی مهارتها و ویژگیهای مورد نیاز برای فارغالتحصیلان حسابداری که قصد ورود به مشاغل حسابداری مدیریت را دارند، است. راه حل عملی برای پوشش این فاصله، در ابتدا درک آن توسط دانشگاهیان و شاغلین در حرفه و سپس تعامل دو گروه یاد شده برای آگاهی از تازههای علمی از سوی شاغلین در حرفه، و آشنایی با مشکلات موجود در عمل از سوی دانشگاهیان است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش حسابداری مدیریت؛ دانشگاهیان؛ شاغلین در حرفه؛ فاصله ادراکی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,078 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,398 |