تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,696 |
تعداد مقالات | 72,310 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,503,907 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,303,804 |
ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 34، شماره 1 - شماره پیاپی 1444، تیر 1383 اصل مقاله (623.25 K) | ||
نویسندگان | ||
خدایار ابیلی؛ محمدرضا هداوندی* | ||
چکیده | ||
هدف تحقیق حاضر ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو با استفاده از الگوی (CIPP) در سالهای 79 و 80 است. این تحقیق از نوع ارزیابانه است. جامعه آماری از پنج زیر جامعه 1) آموزش دیدگان 2) سرپرستان 3) مدیران ادارات 4) مدرسان، و 5) مدیران اجرایی موسسات آموزشی تشکیل شده است. نمونه مورد بررسی شامل 528 کارمند، 126 سرپرست، 9مدیر اداره، 8 مدیر اجرایی، 72 مدرس و 8 موسسه آموزشی است. روش نمونهگیری شمارش کامل افراد و از نوع تصادفی طبقهای است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه و فرم مصاحبه بوده است. روش آماری 1) آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی، میانگین) و 2 آمار استنباطی (خی دو) است. یافتهها نشان میدهد که بستر آموزش در سطح مطلوب ارزیابی قرار دارد. در زمینه فنی و مهندسی 1) مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و 2) شرکت کنترونیک؛ در زمینه کامپیوتر 1) شرکت داده پردازی و 2) انستیتو ایز ایران؛ در زمینه اداره مالی بازرگانی 1) موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و 2) انجمن حسابداران خبره ایران ؛ در زمینه مدیریت و سرپرستی، سازمان مدیریت صنعتی؛ و سرانجام در زمینه زبان انگلیسی، لینگافن همگی در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی قرار دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی آموزشی؛ خدمات آموزشی؛ دورههای آموزشی؛ کیفیت آموزش؛ موسسه آموزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,631 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,683 |