تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,504,309 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,768,431 |
بررسی رابطه ارزشیابی دانشجویان دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از تدریس استادان با میانگین نمرات آنان از درس استادان در سالهای تحصیلی 78-77 تا 80-79 | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 34، شماره 1 - شماره پیاپی 1444، تیر 1383 اصل مقاله (506.18 K) | ||
نویسنده | ||
نوروز علی کرمدوست* | ||
چکیده | ||
در این پژوهش رابطه میان میانگین نمرات ارزشیابی دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از تدریس استادان با میانگین نمرات آنان در دروس تدریس شده در سالهای 80-77 بررسی شد و برای حدود 450 درس تدریس شده که نمره ارزشیابی آنا نیز در دسترس بود همبستگی بسیار ضعیفی (135/0=r) در سطح معنی داری 003/0 مشاهده گردید. علاوه بر آن، بین میانگین نمرات دروس و میانگین نمرات ارزشیابی هر یک از چهار سوال اول فرم ارزشیابی استاد، ضریب همبستگی پیرسون محاسبه شد که به جز سوال دوم (توانایی استاد در بیان و تفهیم مطالب) که همبستگی مثبت و ضعیفی (168/0=r) را در سطح معنیداری 004/0 نشان میداد در سه مورد دیگر رابطه معنی داری مشاهده نگردید. نتیجه جالب توجهی که از مقایسه نمرات دروس متفاوت تدریس شده بوسیله استادان دانشکده به دست آمده نشان میدهد که میانگین نمرات دروس مختلف مستقل از استا درس نیست. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ اعضای هیات علمی؛ تدریس؛ دانشجویان؛ دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی؛ دانشگاه تهران | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,315 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,190 |