تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,097,069 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,204,615 |
آموزش روند طراحی معماری بکارگیری استعدادهای نهفته دانشجویان | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 8، 4و5، شماره 0 - شماره پیاپی 1413، اسفند 1377 اصل مقاله (455.46 K) | ||
نویسنده | ||
مهندس سید امیر سعید محمودی* | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر خلاصه ای است از تجربیات آموزشی و تحقیقاتی نگارنده که در قالب رساله دکترای معماری در کشور انگلستان نیز مورد مطالعه و تحقیق می باشد. روش آموزش طراحی معماری ، و چگونگی بکارگیری استعدادهای نهفته دانشجویان در سیر از سؤال به جواب، موضوع اصلی این مقاله را تشکیل می دهد. در روند طراحی ، عوامل عدیده ای در شکل گیری فضای معماری دخالت دارند که ارتباط و تأثیر این عوامل بر یکدیگر از هم تفکیک ناپذیر می باشد. از اینرو، در این روند می باید ارتباط بین مراحل مختلف طراحی حفظ شده و در حل مسائل از دو ویژگی «استدلال» و «ابداع» بصورت همزمان بهره گرفت. در یان مقاله، نگارنده به معرفی الگویی در روند طراحی جهت بکارگیری استعداد دانشجویان با استفاده از خصوصیات دو نیمکره مغز می پردازد. در ضمن ، ساختار اصلی روند طراحی و تمرینهائی که می تواند در اموزش این روند و بکارگیری استعدادهای نهفته دانشجویان به تقویت قوه خلاقیت آنان بیانجامد ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش طراحی؛ استعداد؛ تجسم فضایی؛ تحلیلهای تصویری؛ خلاقیت؛ دو نیمکره مغز؛ روند طراحی؛ طراحی معماری؛ مطالعات طراحی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,773 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,895 |