![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,694,709 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,924,085 |
هوشهای چند گانه : آرای از یک کلاس نگارش | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 9، دوره 11، شماره 32، مرداد 1385 اصل مقاله (907.24 K) | ||
نویسنده | ||
فهیمه معرفت* | ||
چکیده | ||
طبق تئوری هوشهای چند گانه که اولین بار توسط هاوارد گاردنر( 1983) مطرح شد، افراد دارای حداقل نه نوع هوش مختلف می باشند: هوش کلامی/ زبانی،ریاضی/ منطقی، تجسمی/ فضایی،بدنی/ حرکتی، موسیقی، درون فردی/ بین فردی/ طبیعتی و وجودی. محققین بر این باورند که آگاهی فرد از هوشهای چند گانه خود فراگیری و عملکرد وی را بالا می برد.بنابراین هر توع تلاشی در راستای آشنا نمودن افراد با منظری از هوشهای چند گانه شان می تواند با ارزش باشد. پژوهش حاضر با استفاده از پرسشنامه مکنزی (1999) بدنبال کشف هر نوع رابطه ای بین منظری از هوش چند گانه فراگیران با توانایی نگارششان می باشد. هفتاد و دو دانشجوی دختر و پسر رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در این تحقیق شرکت کردند. تحلیل رگراسیون نشان داد که بالاترین سهم در پیش بینی نمرات نگارش افراد را میتوان به هوشهای حرکتی، وجودی و بین فردی فراگیران نسبت داد. | ||
کلیدواژهها | ||
پرسشنامه مکنزی؛ تئوری هوشهای چند گانه؛ تحلیل رکراسیون؛ منظر فردی هوش؛ نگارش انگلیسی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,156 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,325 |