تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,523,932 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,784,004 |
زبان ادبیات‘ زبان سینما مقابله متن داستان نوین موشت و فیلم موشت | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 6، دوره 11، شماره 31 - شماره پیاپی 1095، تیر 1385 اصل مقاله (435.76 K) | ||
نویسنده | ||
رؤیا لطافتی* | ||
چکیده | ||
برای دستیابی به ترجمه ای راستین‘ می یابد به روح اثر پی برد. در برگردان داستان نوین موشت اثر ژرژ برنانوس به فیلم‘ بروبر برسون به شکلی آرمانی موفق به دستیابی به روح اثر شده واین اتفاق در شکل و مضمون‘ به صورتی توامان رخ داده است. برسون بیان های ادبی خاص اثر را تبدیل به بیان سینمایی کرده و در تمامی این موقعیت ها‘ جهان بینی برنانوس را در نظر داشته است. جستجوی خداوند از فراسوی دردها و رنج های آدمی‘ مضمون مشترک نویسنده و فیلمساز بوده است و همچنین نبود سویه های روانشناختی در کنش و گفت و گوها‘ جهان ساختاری مشترک آن دو است. بدین گونه‘ اثری در سینما پدید آمد که اقتباسی شاخص از جهان ادبیات است. | ||
کلیدواژهها | ||
ادبیات و سینما؛ برسون؛ برنانوس؛ ترجمه ای راستین؛ موشت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,216 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,229 |