تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,072 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,696,961 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,927,735 |
راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت در رشته های زبان | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 6، دوره 10، شماره 27، آذر 1384 اصل مقاله (1.07 M) | ||
نویسندگان | ||
سید محمد علوی؛ شیوا کیوان پناه* | ||
چکیده | ||
دکترای زبان انگلیسی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران هدف پژوهش حاضر بررسی راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت توسط دانشجویان ایرانی می باشد. بدین منظور یک پرسشنامة لغت بر اساس پرسشنامه آکسفورد (1990) ‘وندن(1987)‘ و جانسون و گو(1996) تهیه شده وبه 231 دانشجوی رشته زبان انگلیسی و غیر انگلیسی داده شد. بررسی نتایج نشان داد که دانشجویان ایرانی درفرایند یادگیری لغت از راهبردهای شناختی و فراشناختی استفاده می کنند. نتایج همچنین نشان دهنده تأثیر رشتة دانشگاهی دانشجویان بر انتخاب راهبردهای یادگیری می باشد. بر اساس یافته های پژوهش که حاکی از تأثیر مثبت استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در پیشرفت زبان آموزی می باشد‘ پیشنهاد می شود دانشجویان با راهبردهای یادگیری لغت بیشتر آشنا شده و به استفاده از آن ها تشویق شوند. | ||
کلیدواژهها | ||
راهبردهای شناختی؛ راهبردهای فراشناختی؛ راهبردهای یادگیری؛ راهبردهای یادگیری لغت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,541 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,453 |