تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,099,390 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,900 |
تأثیر تمرین از راه شنوایی بر مهارت های کلی زبان | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 10، دوره 7، شماره 12، فروردین 1381 اصل مقاله (279.71 K) | ||
نویسنده | ||
اقدس دستغیب* | ||
چکیده | ||
یکی از روش های اساسی آموزش زبان "روش یادگیری به طو ر طبیعی " است. این روش، با نظریهء نظریه پردانی به نام، کراشن (2- 1981)، ارتباط نزدیک دارد. در نظریهء این دانشمند، دو نوع یادگیری زبان أ+، !ا acquisition,learningبا تفاوت ها و خصوصیات مشخص، بیان شده است. از این دو نوع یادگیری، نوع دوم یعنی،acquisitionرا, جهت مهارت در بیان، ارتباط شفاهی و به طورکلی مهارت به شکل طبیعی، مؤثرتر می دانند و برای وصول به آن تمرین شنوایی را عامل بسیار موثری به حساب می آورند. در طرح پژوهشی حاضر که با استفاده از فرضیهء کراشن انجام گرفته، دو گروه مشابه، یکی گروه أزمایشی و دیگری گروه کنترل شرکت داشته اند. هر دو گروهء آزمایش اول و دوم را انجام داده و نمرات آنها به صورت آماری محاسبه شده است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که تمرین از راه شنوایی تأثیر مثبتی بر مهارت های کلی افرایی تحت آزمایش نداشته است. این نتیجه احتمالأ به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در مطالعات بعدی مد نظر قرارگیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
درک مطلب؛ روش یادگیری؛ زبان آموزی؛ زبان د وم؛ شنوا یی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,153 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 975 |