
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,692 |
تعداد مقالات | 72,229 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,181,363 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,010,142 |
اضطراب آزمون و راهبردهای مقابله با آن | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 9، دوره 10، شماره 24، خرداد 1384 اصل مقاله (425.65 K) | ||
نویسنده | ||
عباسعلى رضایى* | ||
چکیده | ||
اضطراب آزمون یکی از ویژگی های شخصیتی است که مشخصأ و بیثتر برای دانشجویان پیش می آید. شایان ذکر است که اضطراب را، گاه با فشار و ترس مترادف می گیرند. مدسن اظهار می دارد که اکثر دانش آموزان یا دانشجویان پش از زمان شرکت در یک آزمون دچار حالت اضطراب می شرند. گاه میزان این اضطراب به حدی بالاست که تأثیر منفی بر کنش آنان در آزمون می گذارد. اما مقدار کمی از اضطراب موجب تحرک و انگیزهء بیشتری می شود. ساراسون و سایرین معتقدند که اضطراب آزمون، همه را در تمام سطوح آموزشی تحت تأثیر قرار می دهد. بسسیاری از دانش آموزان/ دانشجویان برای مقابله با تأثیرات منفی اضطراب، از راهبردهای آزمون استفاده می کنند و رضایی یکی از عواملی که باعث استفاده بیشتر شرکت کنندگان در آزمون سنجش یادگیری از راهبردهای آزمون می شود بروز اضطراب و ترس از پایین آمدن نمرهء آنان می داند. مقالهء حاضر به بحث تحلیلی پیرامون اضطراب آزمون می پردازد و برآن است تا نکاتی سرامرن راهبردهای مقابله با آن را بررسی می کند. | ||
کلیدواژهها | ||
آزمون؛ ا ضطراب؛ انگیزش؛ ترس؛ را هبر د های آزمون؛ فشا ر؛ ویژ گی های شخصیتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,128 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,308 |