تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,524,547 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,785,104 |
مطالعه ویژگی های سازمان یادگیرنده در یک سازمان یاددهنده | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 4، دوره 18، شماره 2 - شماره پیاپی 571، تیر 1384 اصل مقاله (850.59 K) | ||
نویسنده | ||
آرش رسته مقدم* | ||
چکیده | ||
یکی از مدل هایی که به طور عملیاتی به شناسایی و تعریف ویژگی های سازمان یادگیرنده پرداخته است و مدل و یک ولئون است این دو با مطالعه گسترده در بین شرکت های موفق به ویژگی هایی از قبیل رهبر فرابین و برنامه / ارزیابی و اطلاعات ونوآوری و اتبکار و اجرا بعنوان ویژگی های سازمان یادگیرنده اشاره کرده اند پژوهش حاضر به مطالعه ویژگی های یاد شده در یک سازمان آموزشی پرداخته است روش پژوهش توصیفی از نوع زمین ه یابی و ابزار پژوهش پرسش نامه ای بود که در بین مدیران سازمان اجرا شده است با توجه به محدود بودن جامعه آماری سعی شده کل مدیران بعنوان نمونه در نظر گرفته شوند برای تجزیه و تحلیل سوالات پژوهش از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است یافته های پژوهش نشان داد سازمان یاد شده که از لحاظ آموزشی داعیه یاد دهندگی دارد در حال حاضر از لحاظ سازمانی به میزان خیلی کمی از ویژگی های سازمان یادگیرنده برخوردار است و با وضعیت مطلوب خود فاصله زیادی دارد در پایان بر مبنای نتایج پژوهش پیشنهادهایی به منظور تحول به یک سازمان یادگیری ارائه شده است | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی؛ اولویت گذاری؛ توسعه سازمانی؛ سازمان یادگیرنده؛ مدیریت تغییر؛ یادگیری سازمانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,053 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,081 |