تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,509 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,128,498 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,235,949 |
حرفی از جنس زمان | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 4، دوره 12، شماره 12 - شماره پیاپی 460، دی 1381 اصل مقاله (379.33 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر عیسی حجت* | ||
چکیده | ||
مقاله ابتدا نقدی کوتاه خواهد داشت بر تقسیم بندی رایج شیوه های آموزش معماری به دو اردوگاه سنتی و دانشگاهی (آکادمیک) و آنگاه با نگاهی دیگر گونه به شیوه ها و دور های آموزش معماری و با قرار دادن "تعین" و "عدم تعین" به عنوان وجه تمایز به دسته بندی جدید در این میدان دست زده و آموزش معماری را به دو دوران هم گرا و واگرا تقسیم و تعریف خواهد کرد. معرفی گونه های متفاوت آموزش در هر یک از دو دستگاه هم گرا و واگرا و سپس تحلیل و نقد و آسیب شناسی این گونه ها بدنه و ساختار اصلی مقاله را تشکیل می دهد. پایان بخش مقاله اشاره به ناکارآمدی شیوه های کنونی آموزش معماری در ایران و پیشنهاد بازنگری و بازسازی بنیان های فکری - فلسفی این مهم با درک شرایط روز می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ تعین؛ دانشگاهی؛ سنتی؛ عدم تعین؛ معماری؛ هم گرا؛ واگرا | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,180 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,481 |