تعداد نشریات | 154 |
تعداد شمارهها | 5,840 |
تعداد مقالات | 64,112 |
تعداد مشاهده مقاله | 106,346,211 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 83,226,979 |
تاثیر موافق و مخالف بودن جنسیت در ارزشیابی دانشجویان از اعضای هیات علمی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 9، دوره 33، شماره 1 - شماره پیاپی 451، تیر 1382 اصل مقاله (389.1 K) | ||
نویسنده | ||
محمد رضا آْهنچیان* | ||
چکیده | ||
همه ساله منابع انسانی و مادی زیادی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صرف ارزشیابی از عملکرد اعضای هیات علمی توسط دانشجویان می شود. در این میان متغیرهای مداخله گر زیادی وجود دارد که ممکن است بر نتایج ارزشیابی اثر بگذارد. این پژوهش با هدف بررسی یکی از متغیرهای احتمالی تاثیر هم سویی یا غیر هم سویی جنسیبت دانشجو به منزله ارزشیابی کننده را با مدرس به عنوان ارزشیابی شونده مورد نظر قرار می دهد پژوهش به روش پیمایشی انجام شد و نتایج بر اساس داده های به دست آمده از پرسشنامه هایی که 371 تن از دانشجویان چهار گروه آموزشی دانشگاه فردوسی تکمیل کرده بودند مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که موافق یا مخالف بودن جنسیت تاثیری در ارزشیابی دانشجویان از اعضای هیات علمی ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ جنسیت؛ دانشجو؛ هیأت علمی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Evaluating staff in universities by students is a very common performance at the end of all academic terms. The validity of this evaluation may be treated by the gender as an intervening variable. The main purpose of this research was investigate the degree of being interference results if the gender of staff, as evaluated, and students, as evaluator, are homogenous or not. The research conducted at the Ferdowsi University at city of Mashhad. 371 students and 11 faculties were chosen by a random sampling. The most direct findings, collected by questionnaire, indicated that the gender had not an unintended effect on the results. Some further findings showed differences among four types of gender combinations(F-F; F-M; M-F; and M-M) and different disciplines, all may be found at the full text. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Evaluation, Gender, staff, Student | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,068 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,005 |