| تعداد نشریات | 163 |
| تعداد شمارهها | 6,877 |
| تعداد مقالات | 74,134 |
| تعداد مشاهده مقاله | 137,824,360 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 107,228,828 |
توسعه دامنه واژگان زبانآموزان از طریق استفاده از کوئیزلت در مدرسه بینالمللی کمبریج در ایران: دیدگاهها و کاربردها | ||
| پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | ||
| دوره 15، شماره 2، مرداد 1404، صفحه 135-156 اصل مقاله (1.13 M) | ||
| نوع مقاله: علمی پژوهشی(عادی) | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jflr.2025.392274.1200 | ||
| نویسندگان | ||
| عباسعلی رضائی* 1؛ عادله اسمعیلی2 | ||
| 1گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشکده زبان ها وادبیات خارجی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. | ||
| 2گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران، پردیس بین المللی کیش، جزیره کیش، ایران | ||
| چکیده | ||
| استفاده از فناوری در یادگیری واژگان زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک (EAP) با هدف تقویت دانش واژگان دانشگاهی زبانآموزان و فراهمکردن دسترسی به طیف گستردهای از محتوای آموزشی صورت میگیرد، زیرا چنین رویکردی شرایطی ارزشمند و انعطافپذیر برای یادگیری ایجاد میکند. این پژوهش با هدف گسترش دامنه واژگان زبانآموزان از طریق استفاده از اپلیکیشن کوئیزلت در مدرسه بینالمللی کمبریج در ایران و با بهرهگیری از روش ترکیبی در این مدرسه و کالج سفارت پاکستان در تهران (وابسته به دانشگاه کمبریج) انجام شده است. هفتاد دانشجو از رشتههای پزشکی و بازرگانی در سطوح O1، O2، O3 و A2 برای استفاده از برنامه کوئیزلت در کلاسهای زبان تخصصی با هدف بهبود واژگان آموزش دیدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه، مصاحبه، پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که میان نتایج پیشآزمون و پسآزمون، تفاوت معناداری وجود دارد و زبانآموزان رضایت خود را از بهکارگیری فناوری در کلاسها اعلام کردند، چراکه این روش فرایند یادگیری را آسانتر و بهرهوری را افزایش داده بود. استفاده از این اپلیکیشن بهعنوان یک ابزار فناورانه، فرصت مناسبی را برای زبانآموزان فراهم کرد تا راهبردهای مرتبط با یادگیری را انتخاب و در تولید زبانی خود، بهویژه در نگارش متون تخصصی، به کار گیرند. افزونبر این، چنین شیوه آموزشی با بازخورد مثبت زبانآموزان همراه بود و به همکاری بیشتر آنان منجر شد. بنابراین، مدرسان زبان در مدارس کمبریج باید بر واژگان دانشگاهی تأکید کنند و این تأکید باید در طول فرایند تحصیلی زبانآموزان ادامه یابد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| توسعه دامنه واژگان؛ دانشآموزان مدارس کمبریج؛ یادگیری واژگان تخصصی؛ فناوری؛ برنامه کاربردی کوئیزلت | ||
|
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 79 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 55 |
||