| تعداد نشریات | 163 |
| تعداد شمارهها | 6,877 |
| تعداد مقالات | 74,134 |
| تعداد مشاهده مقاله | 137,824,369 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 107,228,834 |
تأثیر آموزش فوتسال به روشهای آموزش بازیها برای فهمیدن (TGFU) و بازی تاکتیکی (TGA) بر عملکرد و لذت از ورزش برای دانشآموزان | ||
| رشد و یادگیری حرکتی ورزشی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 مرداد 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی Released under CC BY-NC 4.0 license I Open Access I | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jsmdl.2025.391474.1831 | ||
| نویسندگان | ||
| هاله هاشم پور* 1؛ حسن محمدزاده2 | ||
| 1دانشگاه ارومیه | ||
| 2استاد دانشگاه ارومیه | ||
| چکیده | ||
| مقدمه: روش و چگونگی آموزش میتواند یکی از موارد اثرگذار در میزان یادگیری در ورزش و حس سرگرمکنندگی آن در فعالیتهای ورزشی در مدرسه و محیطهای دیگر آموزشی باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش فوتسال به روشهای آموزش بازیها برای فهمیدن (TGFU) و بازی تاکتیکی (TGA) بر عملکرد و لذت از ورزش برای دانشآموزان بود. روش پژوهش: جامعۀ آماری پژوهش دانشآموزان دختر مقطع اول متوسطه (10 تا 12 سال) بودند که تعداد 30 نفر از آنهایی که قبلا سابقۀ بازی فوتسال نداشتند و از نظر جسمانی سالم بودند. به صورت تصادفی در دو گروه آموزشی (هر گروه 20 نفر) قرار گرفتند. از آزمون مهارت فوتسال برای ارزیابی عملکرد فوتسال و از پرسشنامه لذت از فعالیت بدنی PACES برای ارزیابی لذت از ورزش استفاده شد. یافته ها: میزان مؤلفه های پاس، دریبل، شوت و عملکرد کلی فوتسال بر اساس روش TGFU بهتر از روش TGA بود. همچنین میانگین لذت از ورزش بر اساس روش TGA بهتر از روش TGFU بود. نتیجه گیری: هر دو مدل آموزشی، تاثیرگذاری عمیقی بر روی عملکرد و لذت از تمرینات فوتسال در دانشآموزان داشتند و میتوان گفت که هر دو روش از مدلهای کاربردی است که مربیان و معلمان ورزش میتوانند در آموزشهای خود از آنها استفاده نمایند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بازیها برای فهمیدن؛ بازی تاکتیکی؛ عملکرد ورزشی دانش آموزان؛ لذت از ورزش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 60 |
||