- آزاد، ناصر؛ محمدی پور، مجتبی و نقدی، بهمن. (1397). چالش های تجاری سازی محصولات دانش بنیان با تاکید بر بخش بازاریابی و مالی (مورد مطالعه: پارک فناوری دانشگاه تهران). فصلنامه اقتصاد مالی، (44)12، 207-189. https://dorl.net/dor/20.1001.1.25383833.1397.12.44.10.0
- آقاجانی، حسنعلی و طالب نژاد، عاطفه. (1390). ارزیابی مقایسهای عملکرد مراکز رشد فناوری منتخب در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 4(3)، 149-165.
- بابایی فیشانی، محمدرضا؛ خوزین، علی؛ ضیاء، بابک و اشرفی، مجید. (1399). طراحی الگوی اکوسیستم تامین مالی کارآفرینی فناورانه در کسبوکارهای دانشبنیان (مورد مطالعه: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات). تحقیقات حسابداری و حسابرسی، 12(48)، 177-192. https://www.iaaaar.com/article_128234.html?lang=fa
- بندریان، رضا و کهریزی، عبدالمجید. (1396). تجزیه و تحلیل ارکان مدل کسب و کار سازمانهای پژوهش و فناوری به عنوان کسب و کارهای خدماتی دانش بنیان. فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، 15(29)، 5-14. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.26765403.1396.15.29.1.6
- حسین قلیزاده، رضوان؛ سلیمانی، محبوبه و خوراکیان، علیرضا. (1395). عوامل سوق دهنده و بازدارنده راه اندازی شرکتهای مستقر در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد. فصلنامه توسعه کارآفرینی، 9(1)، 79-97. https://doi.org/10.22059/jed.2016.59864
- حسینی، میرزا حسن؛ موسوی، سید محمد جواد؛ اشرفی سلطان احمدی، مجتبی و خاوری، سحر. (1398). عملکرد صادراتی کسب و کارهای دانش بنیان، الگویی جهت تبیین نقش هوشیاری کارآفرینانه و یادگیری راهبردی. نشریه مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 2(1)، 221-242. https://doi.org/10.22034/jiba.2019.9142
- حقیقی، مرتضی، تقوایی، مریم و صفاریان همدانی، سعید. (1399). بررسی نقش سرمایه گذاری موقوفات در کسب و کارهای دانشبنیان و تأثیر آن بر اشتغال پایدار. پژوهشنامه خراسان بزرگ، 11(40)، 96-73. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.22516131.1399.10.40.2.6
- حیدری، علی اکبر؛ روشن، سید علیقلی و نادری، نادر. (1398). تأثیر بازاریابی گردشگری (آمیخته محل و مردم) بر توسعه کارآفرینی روستایی منطقه ریجاب استان کرمانشاه. پژوهش های روستایی، 10(4)، 582-595. https://doi.org/10.22059/jrur.2019.280936.1358
- خاتمی فیروزآبادی، سید محمد علی؛ عسگری مهر، مسعود و مرتاض هجری، فرخنده. (1397). راهکارهای توسعه کسبوکارهای الکترونیک در چارچوب تسهیل و ارتقای فضای کسبوکار. پژوهشنامه اقتصادی, 18(68), 253-290. https://doi.org/10.22054/joer.2018.8693
- خاتمی نژاد، حامد؛ نسیمی، محمدعلی و فرخ سرشت، بهزاد. (1401). ارائه مدل تجاری سازی فناوری اطلاعات در کسب و کارهای آنلاین با تاکید بر صنعت گردشگری. فصلنامه رشد فناوری، (18)7، 42-32. https://doi.org/10.52547/jstpi.20993.18.70.32
- دادگر، یداله؛ یزدانی، مهدی و خوئینی، پریسا. (1398). بررسی و شناسایی متغیرهای مؤثر بر تحقق اقتصاد دانشبنیان در ایران و کشورهای منتخب در افق2050. بررسی مسائل اقتصاد ایران، (6)1، 120-101. https://doi.org/10.30465/ce.2019.4920
- سجاسی قیداری، حمدالله؛ شایان، حمید و حسینی کهنوج، سیدرضا. (1397). شناسایی عوامل موثر بر شکست کسب و کارهای کارآفرینان محلی با روش تئوری بنیانی و رویکرد آینده پژوهی (مطالعه موردی: گلخانه داران مناطق روستایی شهرستان جیرفت). آمایش فضا و ژئوماتیک، ۲۲ (۱)، ۱۵۴-۱۸۶. http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-16099-fa.html
- شاهمرادی، مهنا؛ احسانی فر، تهمینه؛ فرحمند، کامبخش، رستمی، فرحناز و صحرایی، ماریه. (1397). واکاوی چالشهای فراروی عملیاتی کردن ایدههای کسبوکار از دیدگاه زنان روستایی (مورد: استان کرمانشاه). پژوهشهای روستایی، 9(4)، 552-563. https://doi.org/10.22059/jrur.2018.261886.1265
- شریف عسکری، صفا؛ کاباران زادقدیم، محمدرضا؛ حقیقت منفرد، جلال و عدالتیان شهریاری، جمشید. (1399). مدلسازی عوامل موثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینی بین المللی در شرکتهای دانش بنیان ایرانی با روش ساختاری تفسیری. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 3(4)، 67-86. https://doi.org/10.22034/jiba.2021.43102.1579
- قربانی، مهدی و لطیفی، محمدمهدی. (1402). ارائه مدل کسبوکار GHORBANI در بنگاههای خرد بهمنظور توانمندسازی جوامع محلی. پژوهش های روستائی، 14(2)، 310-325. https://doi.org/10.22059/jrur.2023.354759.1816
- کریمی یزدی، عبدالرسول؛ حقیقی، محمد و ناطق، تهمینه. (1398). ارائه الگوی راهبردهای تجاریسازی محصولات و فناوری های نوین در شرکتهای دانشبنیان نوپا. طب و تزکیه، 28(2)، 54-69.
- محمدکاظمی، رضا؛ طالبی، کامبیز؛ داوری، علی و دهقان نجم آبادی، عامر. (1400). طراحی مدل توانمندسازی کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان با رویکرد دیمتل. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران، (61)16، 16-1.
- مردانشاهی، محمدمهدی. (1401). بررسی عوامل موثر بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کارهای دانش بنیان کشاورزی(مطالعه موردی: مرکز رشد واحد های فناور طبرستان). فصلنامه رشد فناوری، (13)52، 31-24. https://doi.org/10.7508/jstpi.2017.04.004
- میرغفوری، حبیب الله؛ مروتی شریف آبادی، علی و زاهدی، امیراحسان. (1397). طراحی مدل یکپارچه توسعه سطح نوآوری و تجاری سازی شرکت های دانش بنیان ایران. فصلنامه سکوی نشر دانش، (4)7، 142-107.
- میگون پوری، الهه؛ کاباران زاد قدیم، محمدرضا؛ حقیقت منفرد، جلال و بیات ترک، امیر. (1398). ارائه مدل بومی بین المللی شدن مبتنی بر شبکه در کسب وکارهای کوچک و متوسط حوزه فناوری پیشرفته ایران. ماهنامه جامعه شناسی سیاسی ایران، 2(4)، 728-749. https://doi.org/10.30510/psi.2021.317062.2709
- نورالله زاده، اصغر؛ هژبرکیانی، کامبیز و عسگری، فرید. (1400). اثرات تسهیلات مالی صندوق کارآفرینی امید بر توابع سرمایه گذاری و اشتغال در نواحی روستایی با تأکید برکسب و کارهای کوچک و متوسط. فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی. ۱۰ (۳۵)، 23-42.
- Aghajani, H.A, & Talebnejad, A. (2011). Comparative evaluation of the performance of selected technology growth centers in Iran. Journal of Entrepreneurship Development, 4(3), 149-165. [In Persian].
- Azad, N., Mohammadipour, M, Naqdi, B. (2018). Challenges of commercializing knowledge-based products with an emphasis on marketing and finance (case study: Tehran University Technology Park). Financial Economy Journal, 12(44), 189-207. https://dorl.net/dor/20.1001.1.25383833.1397.12.44.10.0. [In Persian].
- babaei fishani, M. R., khozin, A., ziyae, B., & Ashrafi, M. (2020). Designing a Model of Technological Entrepreneurship Financing Ecosystem in Knowledge-Based Business Case Study: Information Technology and Communication. Accounting and Auditing Research, 12(48), 177-192. [In Persian].
- Bandarian, R., Kahrizi, A. (2017). Analysis of Business model Pillars of Research and Technology Organizations (RTOs) as a Knowledge Intensive Business Services (KIBS). journal of Industrial Technology Development, 15(29), 5-14 https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.26765403.1396.15.29.1.6 . [In Persian].
- Dadgar, Y., yazdani, M., & khoeini, P. (2019). Investigating and identifying variables affecting the realization of the economics of students in Iran and selected countries on the horizon of 2050. Journal of Iranian Economic Issues, 6(1), 101-120. https://doi.org/10.30465/ce.2019.4920. [In Persian].
- Ghorbani, M., & Latifi, M. (2023). Introducing GHORBANI Business Model in Micro Enterprises for Empowering Local Communities. Journal of Rural Research, 14(2), 310-325. https://doi.org/10.22059/jrur.2023.354759.1816. [In Persian].
- Haghigi, M, Taqvai, M, Safarian Hamdani, S. (2019). Investigating the role of endowment investment in knowledge-based businesses and its impact on sustainable employment. Khorasan Bozorg Research Journal, 10(40), 73-96. https://dorl.net/dor/20.1001.1.22516131.1399.10.40.2.6. [In Persian].
- Heydari, A., Roshan, S.A. and Naderi, N. (2018). The effect of tourism marketing (combination of place and people) on the development of rural entrepreneurship in the Rijab region of Kermanshah province. Rural Research, 10(4), 582-595. https://doi.org/10.22059/jrur.2019.280936.1358. [In Persian].
- Hosseini, M. H., Mosavi, S. M. J., Ashrafii Soltan Ahmadi, M., & Khavari, S. (2019). Export performance of knowledge based companies; A model for explaining the role of entrepreneurial awareness and strategic learning. Journal of International Business Administration, 2(1), 221-242. https://doi.org/10.22034/jiba.2019.9142. [In Persian].
- Hossein Gholizadeh, R., Soleimani, M., Khodvanian, A. (2016). Driving and inhibiting factors for starting companies located in the Humanities Development Center of Ferdowsi University of Mashhad. Quarterly Journal of Entrepreneurship Development, 9(1), 79-97. https://doi.org/10.22059/jed.2016.59864. [In Persian].
- Karimi Yazdi, A., Haghighi, M., Nateg, T. (2019). Presenting a model of commercialization strategies for new products and technologies in new knowledge-based companies. Medicine and Purification, 28(2), 54-69. [In Persian].
- Khatami Firouzabadi, S.M., Asgari Mehr, M., Mortaz Hejri, F. (2018). Strategies for developing electronic businesses within the framework of facilitating and improving the business environment. Journal of Economic Research, 18(68), 253-290. https://doi.org/10.22054/joer.2018.8693. [In Persian].
- Khataminejad, H, Nasimi, M.A, Farrokh Saresht, B. (2022). Presentation of information technology commercialization model in online businesses with emphasis on tourism industry. Technology Growth Quarterly, 18(70), 32-42. https://doi.org/10.52547/jstpi.20993.18.70.32 . [In Persian].
- Mardanshahi, M.M. (2022). Investigating factors affecting the development of information and communication technology in agricultural knowledge-based businesses (case study: Tabaristan Technology Units Growth Center). Growth and Technology Quarterly, 13(52), 24. https://doi.org/10.7508/jstpi.2017.04.004. [In Persian].
- Meygoon poori, E., kabaran zad ghadim, M., haghighat monfared, J., & bayat tork, A. (2020). Providing a model of localization based on network-based internationalization in small and medium-sized businesses in the field of advanced technology in Iran. Political Sociology of Iran, 2(4), 728-749. https://doi.org/10.30510/psi.2021.317062.2709. [In Persian].
- Mirghfouri, S.H, Maruti Sharifabadi, A, & Zahedi, A. (2017). Designing an integrated model for developing the level of innovation and commercialization of Iran's knowledge-based companies. Journal of Innovation and Creativity in Human Sciences, 7(28), 107-142. [In Persian].
- Mohammadkazemi, R., Talebi, K., Davari, A., & Dehghan najmabadi, A. (2021). Designing a Model of Empowerment for Small and Medium-Sized Businesses Knowledge-Based with a DEMATEL Approach. Iranian journal of management sciences, 16(61), 1-16. [In Persian].
- Noorollahzadeh, A., Hezhbarkiani, K., Asgari, F. (2021). The effects of financial facilities of the Omid Entrepreneurship Fund on investment and employment functions in rural areas with emphasis on small and medium-sized enterprises. Journal of Spatial Economics and Rural Development, 10 (35), 23-42. [In Persian].
- Phan, P. H., Siegel, D. S., & Wright, M. (2005), Science parks and incubators: observations, synthesis and future research. Journal of business venturing, 20 (2), 165-182. https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2003.12.001
- Sadeghloo, T., Sojasi Qeidari, H., Salehi, M., & Faal Jalali, A. (2018). Obstacles and methods of financing for the development of local entrepreneurship in Iran. International Journal of Development Issues, 17(1), 114-138. https://doi.org/10.1108/IJDI-05-2017-0046
- Shahmoradi, M., Ehsanifar, T., Farahmand, K., Rostami Ghobadi, F., & Sahraie, M. (2019). Surveying the Challenges in Realization of Rural Women's Business Ideas. Journal of Rural Research, 9(4), 552-563. https://doi.org/10.22059/jrur.2018.261886.1265. [In Persian].
- sharifaskari, S., Kabaranzad ghadim, M. R., haghighat monfared, J., & Edalatian Shahriari, J. (2021). modeling factors affecting international entrepreneurial opportunities recognition in Iranian knowledge-based companies with ISM method. Journal of International Business Administration, 3(4), 67-86. https://doi.org/10.22034/jiba.2021.43102.1579. [In Persian].
- Sojasi Qeidari, H., & Hosseini Kahnooj, S. R. (2018). Identifying Factors Affecting on Entrepreneurs Local Business Defeat by Fundamental Theory and Futuristic Approach. The Journal of Spatial Planning and Geomatics, 22(1), 154-186. [In Persian].
- Stephens, S and Onofrei, G. (2012), Measuring business incubation outcomes An Irish case study. Entrepreneurship And Innovation, 13(4), 277- 285. http://dx.doi.org/10.5367/ijei.2012.0094
- Voisey, P, Gornall, L, Jones, P and Thomas, B. (2006), The measurement of success in a business incubation project. Journal of Small Business and Enterprise Development, 13 (3), 454- 468. http://dx.doi.org/10.5367/ijei.2012.0094
- Zahedi, A. E., Mirghfoori, S. H., & Morovati Sharif Abadi, A. (2018). An integrated map to developing the innovation and commercialization potential of Iranian knowledge-based companies. Cogent Business & Management, 5(1), 1523345. http://dx.doi.org/10.1080/23311975.2018.1523345
|